2011-10-01

Ultra X Weapons (c) 01/1995 Banpresto.

Game ini dikenal dengan judul Ultra Keibitai (China) ato Ultra Guard, Urutora Keibitai atau Ultra Garrison.

This game is known in China as "Ultra Keibitai" (translates as 'Ultra Guards').
This game is known in Japan as "Urutora Keibitai" ("Ultra Garrison").




Berbeda dengan harapan kita, yang dikendalikan adalah pesawat dari bumi bukan Ultraman.. Ultraman cs malah jadi kameo belaka.
Game ini berbasis pada Ultraman, tokoh terkenal dari Jepang yang memiliki banyak sequel dan bentuk (spin offs) sejak debut tahun 1960. Normalnya karakter utama adalah orang biasa yang berubah dengan peralatan alien utnuk menjadi tokoh besar berwarna merah dan silver (kadang Biru) yang disebut sebagai Ultraman untuk melawan Monster alien bersama bantuan Tim militer spesial (untuk lawan alien)
 
Salah satu hal terbaik dalam game ini adalah senjata yg kamu pakai tidak akan hilang.. kecuali kl kamu mati dan masukkan koin. Satu hal yang paling aq benci dalam game ini adalah kalau mati nilai kamu 0 padahal disini pelit ngasi bonus..

Bonus dalam game ini selain yang bernilai juga ada
  • P untuk menambah power,
  • B untuk BOM (manggil Ultraman) dan 
  • M untuk Misil

This game is based on 'Ultraman', a famous Japanese live-action superhero series that has had numerous sequels and spin-offs since its debut in the 1960s. Generally, the main character is a normal human who uses an alien device to transform into a giant red-and-silver (sometimes with blue) creature called an Ultraman to combat alien monsters with the help of a special military team.
 
One the best on this game are.. you can't lose weapon (great one I think) unless you realy died and must continue. One things I hate bout this game is if you kill .. your number return to 0.. And fact, this game less give money.

Bonus in this game are :

  • P for firepower
  • B for bombing or called Ultraman
  • M for Misile. this kinda rare and don't loose it if you found it!






3 last enemy will choose if you defeat 4 enemy


What disaster



MID BOSS 1

BOSS 1 + Minion

Contact Ultraman

This enemy.. After defeat.. he not dead but walk back and died?

Familiar?

You can't harm until he join

Auch!!

Tidak ada komentar: